Грані педагогічної майстерності

( 5 Голоси(ів) ) 

Ми живемо у неспокійний час – час великих роздумів, сподівань. Сьогодні необхідно мислити і працювати по-новому, по-новому будувати процес освіти та виховання. Державотворення, що відбувається в сучасній Україні, потребує нової педагогіки. Це актуальна проблема, бо від того, які виховні системи будуть запроваджуватись у навчально-виховному процесі, які орієнтири у формуванні та становленні особистості будуть прийняті, залежатиме майбутнє України.

Конкурс «Класний керівник року» є одним із заходів реалізації Державної національної програми «Освіта» («Україна XXI століття») і проводиться з метою виявлення та підтримки творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації пе­дагогічних здобутків.

  Завданнями конкурсу були:

 - піднесення ролі вчителя у суспільстві і підвищення престижності цієї професії;

 - привернення уваги громадськості, органів виконавчої влади до про­блем освіти;

 - сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності вчителя;

 - поширення перспективного педагогічного досвіду;

 - забезпечення незалежної експертної оцінки педагогічної діяльності.

  У 2004 році проводився конкурс «Класний керівник року» у якому брала участь вчитель молодших класів І. А. Студенець. На цей конкурс були подані такі матеріали:

 - Опис виховної системи роботи класного керівника «Родинне виховання, як важлива рамка виховного процесу молодших класів.»

  - Анкети учнів та батьків їх результати.

  - Сценарій родинного свята у клубі «Дозвілля» на тему «Захоплення моєї сім’ї»

  - Відео зйомка свята.

  - Домашнє завдання на тему «Сучасні діти, які вони?»

На цьому конкурсі Ірина Андріївна здобула перемогу. Вона зазначила про те, що була приємно здивована, отримавши перемогу. Адже здобулась вона їй нелегко. До цього ніхто з вчителів не приймав участі в подібних конкурсах, тому й не знала, що ж очікувати. В таких конкурсах вчителі зможуть пізнати щось нове, цікаве, та здобути певний досвід.

Учасники конкурсу показали високий професіоналізм, розкриваючи принципи, методи, форми і прийоми особистісно орієнтованої технологізації виховного процесу.

Ірина Андріївна намагається вдосконалювати клуб «Дозвілля», який проводиться у початковій школі.

Особлива сфера соціалізації дітей, у якій природно реалізуються їхні інтереси і потреби, особистісні і соціальні амплуа, розвивається активність, творча ініціатива, здійснюється пошук нових ціннісних орієнтирів шляхом вільного вибору видів діяльності.

І. А. Студенець ось вже 16 років проводить засідання клубу «Дозвілля».

 Теми родинних свят:

 1кл.- «Давайте познайомимось!»

 2кл.- День іменинника.

 3кл.- «Корисні вітаміни».

 4кл.- Свято матері і весни.

 Інформацію збирає вчитель, частково допомагають батьки, а також діти 3-4класів.

Засідання клубу «Дозвілля» проводяться з метою познайомити присутніх із традиціями класних сімей, зміцнювати родинну єдність, виховувати сімейний етикет,навчитись поважати старших людей, єднатись із родиною та своїм класом; формування навичок акторської майстерності; демонстрації мовної культури, виразності мовлення, виховання поведінки на сцені; формування глядацької культури, почуття дружби, взаєморозуміння, поваги до батьків, друзів; сприяння розвитку творчих здібностей; сприяння створенню неформального спілкування класовода та вихователя групи продовженого дня із сім’ями учнів класу; створення змістовного і цікавого для учнів класу та їх батьків відпочинку.

Такі родинні свята завжди проводяться у теплому сімейному шкільному колі.

Творча робота - це постійний пошук. Змінюються дні й програми, змінюються системи цінностей та ідеали, і всі методи роботи сучасного вчителя теж зазнають змін.

Творчий вчитель повинен перебувати в постійному пошуку: шукати нові методи, нові ідеї, нові напрямки, нового себе. Він наскрізь світиться світлом добра, світлом знань, світлом високої духовності й охоче запалює вогник знань у своїх учнів. Тож нехай всім педагогам щастить на шляху до високого професіоналізму, творчих злетів та вершин.

  Аузінг Уляна