Участь у X міжнародному конкурсі з українознавства для учнів 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів

Автор: nvk3.

( 30 Голоси(ів) ) 

На весняних канікулах мені пощастило побувати у місті Києві та взяти участь у X міжнародному конкурсі з українознавства для учнів 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

 Конкурс проходив в ІІ тури: І тур-заочний, ( було надіслано 231науково-дослідницька робота), а ІІ тур – очний, (запрошено 94 учні 7-11 класів з 23 областей України, Іспанії, Казахстану, Придністровської Молдавської Республіки.)

Отож, я із своїм науковим керівником, вчителем української мови Ткачук Іриною Вахтангівною, відвідали столицю (з 30 березня до 01 квітня), взяли участь у випробовуваннях ІІ туру конкурсу.

 

 Перший наш день, незабутні зустрічі, розпочався у Київському міському будинку вчителя, де після реєстрації на урочистому відкритті ми мали нагоду зустрітися із відомими людьми та гостями, такими як: директором Науково-дослідного інституту українознавства кандидатом історичних наук Галайко Б.М., заступником Міністра освіти та науки МОН України Стріхою М.В., директором та головним редактором видавництва «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» українським поетом, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка 2017року, Іваном Малковичем.

 Найголовніше - це виконання письмової конкурсної роботи, тестових завдань з українознавства. День був важким, відповідальним та разом з тим цікавим тим, що ми, хоч і втомлені, мали можливість отримати напутні слова Міністра освіти і науки України Гриневич Лілії Михайлівни, відвідати Музей Української революції 1917-1921 років та музей мистецтв Богдана і Варвари Ханенків, взяти участь у раптівці (читали уривок із поеми «Кавказ») біля пам’ятника Т. Шевченку, з покладання квітів до пам’ятників М. Грушевського, Т. Шевченка, а також раптівка та прочитання поезії.

 День другий – захист науково-дослідницьких робіт учасниками конкурсу у Науково-дослідницькому інституті українознавства, кожен учасник прагнув якнайкраще представити свою роботу. А члени комісії були вимогливими та допитливими. Я представляла Хмельницьку область з науковою роботою з української мови: «Вербалізація концепту «Війна» в сучасній українській літературній мові (на прикладі поетичних текстів Л.Костенко, Б.Гуменюка, Н.Кметюк, А.Хромова, І.Цілик) і зацікавила не лише членів комісії, а й конкурсантів тим, що висвітлила сприйняття сучасними українським поетами лексеми війна, семантичне навантаження слова в поетичних текстах. Таким чином ми довели, що ВІЙНА в Україні – це гібридна війна, що ведеться на Сході України;ВІЙНА на Сході – це агресія російських окупантів,що асоціюється з лексемами: «неоголошена», «жорстока», «страшна», «чорна»; ВІЙНА в поетичній мові Б. Гуменюка охоплює явища тваринного і людського світу; проливає кров, збирає жертви, несе смерть і цивільним, і солдатам; ВІЙНА набуває негативного значення, символізуючи агресію, зло, вбивство, смерть, сльози.

Культурна програма передбачала:

  1. Розповідь екскурсовода про життя українців уфотодокументах 30-60 роках 20 століття – «Биківня – територія пам'яті», які були надані Національним історико-меморіальним заповідником «Биківнянські могили» для перегляду гостям та учасникам конкурсу;
  2. Перегляд фільму про історію герба України;
  3. Участь у інтерактивномупроекті спілкування з ветеранами російсько-української війни, учасниками психологічної реабілітації програми для воїнів та їхніх родин Олександром Чубаром та тарасом Коваликом.
  4. Ознайомлення із матеріалами виставки: «УПА: історія нескорених».
  5. Спілкування з представницею з діаспори Іспанії, учасником конкурсу, яка дослідувала тему, що пов’язана з учасницею конкурсу із, яка представляла усім конкурсантам свою роботу через «Skype».

І нарешті урочисте закриття конкурсу: вручення дипломів, сертифікатів. Ми з нетерпінням чекаємо результатів. Першою нагороджують Ткачук Ірину Вахтангівну грамотою за підготовку переможця у Х міжнародному конкурсі з українознавства. За роботу «Вербалізація концепту «війна» в сучасній українській літературній мові» я отримала диплом у номінації «Дослідження сучасного стану української мови». Та отримала грамоту за III місце у тестуванні з українознавства.

Третій день - нам провели безкоштовну пішохідну екскурсію по Києву на тему: «Центральна частина столиці Русі-України в різні історичні епохи» та екскурсію до Національного музею історії України.

Маршрут екскурсії до Національного музею історії України проліг від приміщення НДІ українознавства до станції метрополітену «Лук’янівська площа». Оглянуто Золотоворітський сквер, пам’ятник Ярославу Мудрому, реконструйовані «Золоті Ворота».

Друга частина екскурсії почалася з місця, де, як вважають історики, було засновано Київ. Ми оглянули місцевість, де була Десятинна церква, князівські палаци, згаданий у літопису «Бабин торжок». Надалі екскурсія пройшла Андріївським узвозом, Замковою горою (Киселівкою), Контрактовою площею.

Останньою ділянкою екскурсії був переїзд метрополітеном до станції «Майдан Незалежності», ознайомлення з численними об’єктами, розташованими в районі Майдану Незалежності (центральної площі) та центральної вулиці «Хрещатик», зокрема з місцем де стояла будівля Міської думи, будинком Київської міської ради, територіями, де розгорталися події «Революції на граніті», «Помаранчевої революції», «Революції гідності».

У Національному музеї історії України учасники Конкурсу мали можливість відвідати екскурсію та ознайомитися із виставкою «100 років Української революції. Відроджена держава».

Під час екскурсії ми мали можливість побачити чимало маловідомих та унікальних артефактів доби Української революції 1917–1921 рр. Як зауважували екскурсоводи, більшість із них ніколи не експонувалися за часів СРСР, а деякі експонати лише дивом збереглися у фондах музею і не були знищені радянською владою.

Незабутніми залишилися мої враження від побачених оригіналів рідкісних поштових карток та фотографій масових демонстрацій 1917 р. в Києві та інших містах України.

На виставці «100 років Української революції. Відроджена держава» ми оглянули оригінальні печатки українських військових формувань періоду 1917–1921 рр.; виборчі списки кандидатів до Установчих зборів Київського виборчого округу1917 р.; виборчі списки кандидатів до Установчих зборів Київського виборчого округу1917 р.; оригінали рукописів та світлини Голови Української Центральної Ради Михайла Грушевського та Головного отамана УНР Симона Петлюри та ін.

Запам’яталась мені друкарська машинка Левка Чикаленка, якою він користувався під час роботи в Генеральному Секретаріаті Української Центральної Ради.

Після екскурсії я ще довго прогулювалася вулицями Києва та побувала біля адміністрації Президента України, будинку з химерами та відвідала багато інших чудових місць Києва.

 Я провела гарно час, познайомилася та подружилася з багатьма цікавими учасниками конкурсу, побачила велич та красу столиці України. А головне оцінила свої сили та можливості. Цей конкурс надихнув мене до наполегливої роботи над збереженням та шануванням української культури та мистецтва, до подальшого вивчення історичної спадщини та сучасного стану українознавства.

Возняк Даша, учениця 8Б класу